loading...

لست مد

بازدید : 68
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه ژله رنگين كمان ، ژله رنگين كمان داراي انواع بسياري ازطعم هاي بسيار خوشمزه و زيبا براي مهمان ها كاملا مناب است و به راحتي مي توانيد آن را در منزل درست كنييد . در اين مقاله نحوه درست كردن ژله رنگين كمان را با توجه به نكاتي براي نحوه تهيه آن مشاهده مي كنيد .

ژله رنگين كمان يكي از انواع مختلف دسر ها و پيش غذا هاي هاي خوشمزه و خوش رنگ مي باشد كه رنگ و تازگي زيادي به سفره هاي شما مي دهد . همچنين ميتوانيد آن را با چند رنگ مختلف درست كنيد . در نحوه نگه داري ژله رنگين كمان مي توانيد به شكل دلخواه اندازه ي رنگ ها را كم و يا زياد كنيد .
طرز تهيه ژله رنگين كمان

در نحوه ي تهيه ژله رنگين كمان به چند نوع پودر ژله در رنگ هاي متنوع نياز داريد . و همينطور م توانيد به عنوان بستني وانيلي از خامه يا شير استفاده كنيد .
مواد لازم:
پودر ژله در طعم ها و رنگ هاي مختلف
بستني وانيلي ليواني : 1
پودر ژله موز : براي رنگ زرد
پودر ژله شاتوت : براي رنگ بنفش
پودر ژله كيوي : براي رنگ سبز
پودر ژله پرتقال : براي رنگ نارنجي
پودر ژله تمشك آبي : براي رنگ آبي
پودر ژله آلبالو : براي رنگ قرمز
روش تهيه ژله رنگين كمان :

براي تهيه ژله رنگين كمان اول از همه بايد قالب ژله اي را آماده كنيد و آن را كاملا چرب كنيد همينطور مي توانيد از اسپري هاي نچسب براي چرب كردن قالب استفاده كنيد .
بعد پودر ژله شاتوت را براي رنگ بنفش در نصف ليوان آب جوش كاملا حل كنيد و 5 قاشق از ژله را داخل ظرفي مناسبي بريزيد و بگذاريد يك گوشه بماند بعد سه قاشق آب يخ را به بقيه ي ژله اضافه كنيد و در قالب ژله بريزيد و در يخچال به مدت 50 تا 60 دقيقه قرار دهيد تا كامل سفت شود .
ژله به رنگ بنفش :
سه قاشق از ژله اي را كه گذاشته بوديد كنار با 2 قاشق بستني وانيلي تركيب كنيد و به روي ژله شاتوت بريزيد و نيم ساعت صبر كنيد تا كامل سفت شود .
در مرحله بعد طرز تهيه ژله رنگين كمان ، دو قاشق ژله بنفش را با سه قاشق از پودر ژله تمشك آبي را با نصف بيشتر يك ليوان آب جوش مخلوط كرده و كاملا مخلوط كنيد . تا رنگ نيلي پديد آيد ، مقدار پنج قاشق از ژله نيلي را در ظرفي بريزيد و كنار بگذاريد بو بد به بقيه ي ژله سه قاشق آب سرد اضافه كنيد و بعد از اين كه كمي سرد شد آن را داخل قالب ژله ريخته و صبر كنيد تا كاملا بسته شود .

ژله به رنگ نيلي :

بعد بقيه ژله را كه گذاشته بوديد كناربا دو قاشق بستني وانيلي تركيب كنيد و هم بزنيد و به روي بقيه ژله نيلي ريخته شده در قالب اضافه كنيد .

مخلوط بستني وانيلي و ژله :

مرحله بعدي نحوه تهيه ژله رنگين كمان شش قاشق از پودر ژله تمشك آبي رادر يك ظرف مناسب بريزيد و آن را با نصف بيشتر ليوان آب جوش حل كنيد . شش قاشق از ژله آبي را در ظرفي بريزيد و بقيه ي ژله را با چهار قاشق آب سرد تركيب كنيد و براساس مرحله هاي قبلي جلو برويد . شش قاشق ژله آبي كه گذاشتيد كنار را با دو قاشق بستني وانيلي مخلوط كنيد .
براي درست كردن رنگ سبز هفت قاشق از پودر ژله كيوي را با نصف كمي بيشتر از نصف ليوان آب جوش در ظرف مناسبي به هم بزنيد و به اندازه شش قاشق از آن را در ظرف ديگري بريزيد و بگذاريد كنار و بعد به بقيه ي ژله پنج قاشق آب سرد اضافه كرده و كمي صبر كنيد تا كامل خودش را بگيرد و و به روي لايه فبل بريزيد . شش قاشق ژله سبز را كه گذاشته بوديد كنار با دو قاشق بستني وانيلي مخلوط كرده و به روي لايه قبلي بريزيد .
براي رنگ زرد پودر ژله موز را در نصف بيشتر ليوان آب جوش حل كنيد و هفت قاشق از ژله را بگذاريد كنار و براساس مراحل قبلي به بقيه ي كار ادامه دهيد . و دقت كنيد كه هفت قاشق از ژله زرد را كه گذاشته بوديد كنار با دو قاشق بستني وانيلي به طور كامل مخلوط كنيد .
براي رنگ نارنجي در ژله رنگين كمان نه قاشق از پودر ژله پرتقال را در يك ليوان آب جوش به خوبي حل كنيد. و مقدار 7 قاشق از آن را در ظرفي ريخته و كنار بگذاريد و طبق مراحل قبلي روند كار را ادامه دهيد. توجه داشته باشيد كه 7 قاشق ژله را كه كنار گذاشته بوديد با 3 قاشق بستني وانيلي به خوبي مخلوط كنيد.
براي رنگ قرمز پودر ژله آلبالو را به طور كامل با يك ليوان آب جوش در ظرف مناسبي به خوبي حل كنيد و سپس يك چهارم آب سرد را به ژله قرمز اضاقه كنيد و بر روي بقيه لايه هاي ژله در قالب بريزيد و در يخچال به مدت 24 قرار دهيد.

ژله قرمز

بعد از اينكه قالب ژله رنگين كمان را از يخچال بيرون آوريد اطراف ژله را به خوبي با استفاده از يك چاقوي مناسب جدا كرده و در ظرف مناسبي مقداري آب جوش ريخته و قالب ژله رنگين كمان را به مدت 35 ثانيه در ظرف آبجوش قرار دهيد و سپس قالب را از آب جوش بيرون آوريد و در ظرفي برگردانيد. و اگر ژله رنگين كمان از درون قالب جدا نشد به مدت 10 ثانيه ديگر آن را در درون آب جوش قرار دهيد و براي برگرداندن آن مراحل قبلي گفته شده را تكرار كنيد. بعد از اينكه ژله را در ظرفي مناسب قرار داديد مي توانيد آن را با كمك روش هاي تزيين ژله به زيبايي تزيين كنيد .

نكات مهم در طرز تهيه ژله رنگين كمان:

دقت داشته باشيد زماني كه ژله داخل قالب را در داخل يخچال قرار مي دهيد نبايد ژله خيلي زياد سفت شود به اين دليل كه لايه بعدي كه در روي ژله قرار مي دهيم به ژله نمي چسبد . مي توانيد براي اينكه مدت زمان كمي طول بكشد تا ژله خودش را بگيرد و به خوبي بسته شود به جاي يخچال آن را در داخل فريزر قرار دهيد ولي خيلي مراقب باشيد كه ژله يخ نزند .
لايه هاي ژله اي را كه قرار است بر روي لايه بستني وانيلي بريزيد حتما بايد ولرم باشند و به صورت خيلي داغ لايه را بر روي ژله بستني وانيلي نريزيد .
اگر در هر مرحله لايه هاي ژله خيلي زياد سفت شوند زماني كه مي خواهيد ژله را از قالب به روي ظرفي برگردانيد لايه هاي ژله از هم جدا مي شوند و همچنين اگر خيلي شل باشند و به خوبي خودشان را نگرفته باشند بعد از برگداندن در داخل ظرف لايه هاي ژله از هم بهم بريزند . هر مرحله از لايه هاي ژله را با دقت و آرام بر روي لايه هاي سفت شده قبلي بريزيد
. اگر از قالب مستطيل شكل براي ژله رنگين كمان استفاده مي كنيد همه پودر ها را به يك اندازه استفاده كنيد
مي توانيد از پودر ژله انار هم براي رنگ قرمز استفاده كنيد ولي پودر ژله آلبالو بسيار رنگ قرمز خوشرنگي را پديد مي آورد .
سخن پاياني :
درست نمودن ژله رنگين كمان بسيار وقت مي برد به اين دليل كه بايد مدت زماني را صبر كنيد تا لايه ها به خوبي خودشان را بگيرند و سفت شوند. اين ژله بسيار خوشمزه و زيبا را مي توانيد به عنوان يك دسر خوشمزه براي مهماني هايتان درست كنيد .

بازدید : 84
11 زمان : 1399:2

سه ترفند لاغر كردن بازو ها در يك هفته ، معمولا لاغر كردن بازو ها كار چندان آساني نيست . بازو. هاي چاق و افتاده مشكل بسياري از خانم هاست . در اين جا ترفند هايي رار به شما معرفي مي كنيم كه با آن ها بتوانيد ظرف يك هفته بازوهايي ظريف و زيبا براي خود بتراشيد .

1.اولين قدم براي كاهش وزن كنترل كالري مصرفي و افزايش فعاليت بدني است. از اين طريق شما مي‌توانيد چربي موجود در ماهيچه‌هاي بدن خود را كاهش دهيد .

2.تحت هيچ شرايطي صبحانه‌تان را كنار نگذاريد . خوردن صبحانه‌اي كامل در ابتداي روز از پرخوري شما در طول روز جلوگيري مي‌كند .

3. در روز حداقل 8 ليوان آب بنوشيد تا متابوليسم بدنتان افزايش يابد و چربي‌سوزي بيشتري داشته باشيد .

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 185
  • بازدید کلی : 2151
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی